Načítám...
Postřehy z akcí

50 studentů se zúčastnilo besedy „Studovat nebo pracovat?“

Když jsme chystali besedu „Studovat nebo pracovat?“, byli jsme připraveni i na variantu, že dorazí jen pár mluvčích, které jsme pozvali a že si uděláme malé review činnosti našeho centra. O to více jsme byli mile překvapeni, když nás na poslední zářijový středeční večer do učebny 51 na FELu dorazilo celkem padesát.

Neformální diskuze se točily (nejen) kolem aktivit Centra znalostního managementu, pozornost byla věnována zejména zkušenostem z praktických předmětů a stáží. Na to jsme si pozvali řadu studentů, aby s ostatními sdíleli své first-hand experience. Dorazili všichni pozvaní.

Pavel Trojánek, Petr Koukal a Daniel Hrazdil (absolventi předmětu Informační systémy a procesní řízení) živě vyprávěli o projektu procesní analýzy v Raiffeisenbank. František Rosberg, který si prošel předmětem Informační systémy, povídal o své stáži v Microsoftu – i tom, jak jel prezentovat své výstupy do amerického Redmondu. Alex Petronyuk se přes bakalářskou práci vedenou Ing. Náplavou dostal na stáž do IBM a chystá se publikovat odborné články o technologii DB2. Zdeněk Papež pracuje v tříčlenném týmu na výzkumném projektu v IBM Watson Research Lab a vyprávěl například, jak se každý pátek v rámci konferenčního hovoru informují s kolegy v USA.

IBM touto dobou roztáčí další kolo stáží, a tak jsme jejich příležitosti probírali z různých stran a slovo dostali i Jan Louda (University Relations Manager) a Pavel Wimmer (Academic Initiative Coordinator & Performance Development Coach), kteří jsou za stážové programy zodpovědní. Ondra Cahlík představil Business IT Club; Peter Fedoročko, který po stáži pokračuje jako Junior Consultant, zmínil svou účast na akci IBM ve Stuttgartu. Dominik Franěk a Katka Farská ukázali, že stáž v IBM může být i netechnického charakteru. To potvrdil i Jan Indráček, student Oxfordské univerzity (a prezident tamějšího spolku pro mezinárodní vztahy), který pracuje na projektu spolupráce se středními školami (s Honzou vyšel o týden později rozhovor v Mladé frontě).

Jak se o stážích dozvěděli? Co je k tomu motivovalo? Jak vypadalo výběrové řízení? Jak probíhala vlastní stáž? Co jim to přineslo? Jak skloubili školu s praxí? Jak srovnávají praxi ve velké společnosti se zkušenostmi z menších firem / studiem v zahraničí / stážemi ve studentských organizacích? Na tyto a podobné otázky studenti-stážistí odpovídali. Tímto jim (a všem dalším, kdo přišli) znovu ještě jednou děkujeme a těšíme se na viděnou na dalších předmětech, projektech či podobných besedách.

Mimochodem, jak to tedy je – studovat nebo pracovat? Na to si musí odpovědět každý sám. My říkáme, že je možné zvládnout obojí – studovat prakticky orientovaný předmět a znalosti okamžitě využít na nějaké stáži, získat tak praxi a být o krok napřed. Jsme rádi, že vám v tom Centrum znalostního managementu může být nápomocno.

Podělte se s ostatními