Načítám...
Postřehy z akcí

Imagine Cup Developer Days – jak to celé proběhlo

V dubnu tohoto roku se na Fakultě elektrotechnické uskutečnila ve spolupráci s Microsoftem konference s názvem Imagine Cup Developer Days. Naše centrum za fakultu zajišťovalo její organizaci a já dostal možnost se tohoto zajímavého úkolu s vervou a nadšením sobě vlastním chopit. V praxi jsem si díky tomu vyzkoušel, co taková práce vlastně obnáší, a o ty nejdůležitější zkušenosti bych se s vámi v tomto krátkém dvoudílném seriálu rád podělil.

Protože konference proběhla už poměrně dávno (leč bohužel jsem se k sepsání článku dříve nedostal), myslím, že je na místě nejprve připomenout, jak celá akce probíhala. Dnešní článek proto budu věnovat otázce, jak a proč celá akce vznikla, zhodnotím její průběh a podíváme se také na penetraci návštěvníků. V příštím díle se zaměřím na to, co mi pořádání konference přineslo a co mě naučilo.

Za oponou

Z Microsoftu nás před několika měsíci oslovili s tím, že by na fakultě rádi uspořádali akci zaměřenou na vývoj mobilních aplikací. Jelikož je fakulta vždycky otevřená spolupráci s externími partnery a naše centrum se s myšlenkou doplňkového vzdělávání ztotožňuje, velmi rádi jsme nabídli podporu a rozhodli se akci zorganizovat. Protože se v CZM věnuji PR a marketingu a v minulosti jsem již několik menších vzdělávacích akcí sám uspořádal, velmi rád jsem se tohoto úkolu z pozice stážisty centra chopil.

Původní zadání bylo relativně jednoduché – zajistit prostory a propagaci konference. Potřeboval jsem se tedy nejprve ztotožnit s cílem a záměrem konference a posbírat požadavky na konání akce nejen ze strany Microsoftu, ale také Fakulty elektrotechnické.

Podpora z obou stran přitom byla velmi příjemná a já měl prakticky volnou ruku ve všem potřebném – od programové skladby, přes marketingový plán, až po samotnou realizaci. Vzpomněl jsem si na pár svých přátel z herního byznysu a rozhodl se program konference trochu “okořenit” odborníky z různých českých herních studií. Nakonec jsem se nechal unést natolik, že jsem program konference výrazně přepracoval, její téma od původně mobilních aplikací nasměroval blíže ke hrám samotným a její program téměř dvojnásobně prodloužil. Načež jsem si uvědomil, že do začátku mi zbývají už pouhé čtyři týdny. A to jsem tehdy ještě netušil, kolik s tím nakonec bude práce.

V rámci konference jsme si stanovili 4 hlavní cíle: přilákat alespoň 50 studentů, zajímavým programem inspirovat studenty k podnikání, rozšířit povědomí o studentských aktivitách Microsoftu a ukázat, že fakulta podobné akce podporuje. Byla to výzva, i když jsem měl zpočátku strach, že jsem si předsevzal něco, co je v tak krátké době nesplnitelné. Nakonec se ale akce uskutečnila, přišlo více než 70 hostů a o jejím úspěchu svědčí i výpovědi samotných návštěvníků (některé z nich jste mohli shlédnout například v reportáži zde).

Průběh konference

Program byl členěn do dvou sekcí – přednášek a workshopů. Přednášky probíhaly v hlavním sále a byly obecnější, laděné spíše pro studenty se zájmem o podnikání a management. Workshopy byly více praktické a zaměřovaly se na programování a design. Na přednáškách se tak hosté například dozvěděli, jakým způsobem se prosadit na Kickstarteru, kde hledat inspiraci pro své projekty či jak efektivně managovat malý tým. Zatímco na workshopech se účastníci snažili porozumět použitým technologiím a navrhnout si svou vlastní hru (záznamy z přednášek lze shlédnout zde).

V průběhu akce jsme také rozdávali hostům dotazníky, které sloužily zároveň jako lístek do tomboly o nový telefon Nokia Lumia 520. Ty mimo jiné ukázaly, že akce na návštěvníky udělala dobrý dojem, že se nám úspěšně podařilo rozšířit povědomí o platformě Windows Phone a že na našich univerzitách v drtivé většině převažuje platforma Android. Poměr iOS a Windows Phone však nelze brát vzhledem k zaměření akce (která přirozeně přivedla hlavně fanoušky MS technologií) vážně.

A co přinesla akce nám? Dobrý pocit z úspěšné konference, spoustu zkušeností, referenci a samozřejmě také rozvoj spolupráce s Microsoftem. Mohu tedy s klidným srdcem prohlásit, že akce byla úspěšná a čas jí věnovaný se vyplatil. To ale ještě vůbec neznamená, že byla bezchybná. Spoustu věcí jsem podcenil, mnoha problémy jsem byl zaskočen, nepřipraven a spousta mých představ nevyšla podle očekávání. U podobných projektů vždy bývá dobré se po čase ohlédnout zpět a zeptat se sám sebe, co bych dnes udělal jinak. V příštím článku se tedy podíváme na seznam 10 nejdůležitějších věcí, které jsem se naučil při organizování konference Imagine Cup Developer Days 2014.

Podělte se s ostatními
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *